Partner sinds 2017
Ondersteuning als basis
We doen het samen
  • ALGEMENE VOORWAARDEN


    EROS SUPPLEMENTS BV

    KVK | 75576910

    BTWnr | NL8603.29173.B01


    VESTIGING*

    Bredeweg 39a

    2751 GH Moerkapelle | The Netherlands

    *bezoek uitsluitend op afspraak


    BANKGEGEVENS

    ING-BANK

    IBAN | NL93INGB0009496295

    BIC/SWIFT | INGBNL2A


    BEREIKBAARHEID

    Maandag tm Vrijdag 09:00 - 17:00 uur

    Per telefoon | +31 85 760 00 71

    Per e-mail | info@bss-partners.nl


    Artikel 1 - Definities


    1. Eros Supplements B.V.,gevestigd te Moerkapelle , KvK-nummer 75576910 , wordt in deze

    algemene voorwaarden aangeduid als dienstverlener.

    2. De wederpartij van dienstverlener wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als

    opdrachtgever.

    3. Partijen zijn dienstverlener en opdrachtgever samen.

    4. Met de overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst tot dienstverlening tussen partijen.


    Artikel 2 - Toepasselijkheid Algemene Voorwaarden


    1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden,

    overeenkomsten en leveringen van diensten of goederen door of namens dienstverlener.

    2. Afwijken van deze voorwaarden kan alleen als dat uitdrukkelijk én schriftelijk door partijen is

    overeengekomen.

    3. De overeenkomst bevat voor dienstverlener steeds inspanningsverplichtingen, geen

    resultaatsverplichtingen.


    Artikel 3 - Betaling


    1. Facturen moeten binnen 2 dagen na factuurdatum betaald zijn, tenzij partijen hierover

    schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt of op de declaratie een andere betaaltermijn

    vermeld is.

    2. Betalingen geschieden zonder enig beroep op opschorting of verrekening door overschrijving

    van het verschuldigde bedrag op het door dienstverlener opgegeven bankrekeningnummer.

    3. Betaalt opdrachtgever een factuur niet binnen de overeengekomen termijn, dan is hij van

    rechtswege, zonder dat daarvoor enige aanmaning nodig is, in verzuim. Vanaf dat moment is

    dienstverlener gerechtigd de verplichtingen op te schorten totdat opdrachtgever aan zijn

    betalingsverplichtingen heeft voldaan.

    4. Blijft opdrachtgever in gebreke, dan zal dienstverlener tot invordering overgaan. De kosten

    met betrekking tot die invordering komen voor rekening van de opdrachtgever. Wanneer

    opdrachtgever in verzuim is, is hij naast de hoofdsom tevens wettelijke (handels)rente,

    buitengerechtelijke incassokosten en overige schade verschuldigd aan dienstverlener. De

    incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor

    buitengerechtelijke incassokosten.

    5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de opdrachtgever

    zijn de vorderingen van dienstverlener op de opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.

    6. Weigert opdrachtgever zijn medewerking aan de uitvoering van de opdracht door

    dienstverlener, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan dienstverlener te

    betalen.


    O n d e r v e r w i j z i n g n a a r a r t i k e l 1 6 | G e l i e v e z o r g v u l d i g t e l e z e n


    Artikel 4 - Aanbiedingen en offertes


    1. De aanbiedingen van dienstverlener zijn hooguit 1 week geldig, tenzij in het aanbod een

    andere termijn van aanvaarding is genoemd. Wordt het aanbod niet binnen die gestelde

    termijn aanvaard, dan vervalt het aanbod.

    2. Levertijden in offertes zijn indicatief en geven de opdrachtgever bij overschrijding daarvan

    geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk én schriftelijk

    anders zijn overeengekomen.

    3. Aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor nabestellingen. Partijen moeten dit

    uitdrukkelijk én schriftelijk overeenkomen.


    Artikel 5 - Prijzen


    1. De op aanbiedingen, offertes en facturen van dienstverlener genoemde prijzen zijn exclusief

    btw en eventuele andere overheidsheffingen, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

    2. De prijzen van goederen zijn gebaseerd op de op dat moment bekend zijnde kostprijzen.

    Verhogingen hiervan, die door de dienstverlener niet konden worden voorzien ten tijde van

    het doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen

    aanleiding geven tot prijsverhogingen.

    3. Ten aanzien van de dienstverlening kunnen partijen bij de totstandkoming van de

    overeenkomst een vaste prijs overeenkomen.

    4. Indien er geen vaste prijs is overeengekomen, kan het tarief met betrekking tot de

    dienstverlening worden vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren. Het tarief wordt

    berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van dienstverlener, geldend voor de periode

    waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een daarvan afwijkend uurtarief is

    overeengekomen.

    5. Indien geen tarief op grond van de werkelijk bestede uren is afgesproken, wordt voor de

    dienstverlening een richtprijs afgesproken, waarbij dienstverlener gerechtigd is om hier tot

    10% vanaf te afwijken. Indien de richtprijs meer dan 109c hoger uit gaat vallen, dient

    dienstverlener opdrachtgever tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd

    is. Opdrachtgever heeft in dat geval het recht om een deel van de opdracht te laten vervallen,

    dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.


    Artikel 6 - Prijsindexering


    1. De bij het aangaan van de overeenkomst overeengekomen prijzen en uurlonen zijn

    gebaseerd op het op dat moment gehanteerde prijspeil. Dienstverlener heeft het recht de aan

    opdrachtgever te berekenen vergoedingen jaarlijks per 1 januari aan te passen.

    2. Aangepaste prijzen, tarieven en uurlonen worden zo spoedig mogelijk medegedeeld aan

    opdrachtgever.


    Artikel 7 - Informatieverstrekking door opdrachtgever


    1. Opdrachtgever stelt alle informatie die voor de uitvoering van de opdracht relevant is

    beschikbaar voor dienstverlener.

    2. Opdrachtgever is verplicht alle gegevens en bescheiden, die dienstverlener meent nodig te

    hebben voor het correct uitvoeren van de opdracht, tijdig en in de gewenste vorm en op de

    gewenste wijze ter beschikking te stellen

    3. Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan

    dienstverlener ter beschikking gestelde gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden

    afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de opdracht niet anders voortvloeit.

    4. Opdrachtgever vrijwaart dienstverlener voor elke schade in welke vorm dan ook die voortvloeit

    uit het niet voldoen aan het in het eerste lid van dit artikel gestelde.

    5. Indien en voor zover opdrachtgever dit verzoekt, retourneert dienstverlener de betreffende

    bescheiden.

    6. Stelt opdrachtgever niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door dienstverlener verlangde

    gegevens en bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de opdracht hierdoor

    vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra honoraria voor

    rekening van opdrachtgever.


    Artikel 8 - Intrekking opdracht


    1. Het staat opdrachtgever vrij om de opdracht aan dienstverlener op elk gewenst moment te

    beëindigen.

    2. Wanneer opdrachtgever de opdracht intrekt, is opdrachtgever verplicht het verschuldigde loon

    en de gemaakte onkosten van dienstverlener te betalen.


    Artikel 9 - Uitvoering van de overeenkomst


    1. Dienstverlener voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de

    eisen van goed vakmanschap uit.

    2. Dienstverlener heeft het recht om werkzaamheden te laten verrichten door derden.

    3. De uitvoering geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het

    eventueel afgesproken voorschot.

    4. Het is de verantwoordelijkheid van opdrachtgever dat dienstverlener tijdig kan beginnen aan

    de opdracht.


    Artikel 10 - Contractduur opdracht


    1. De overeenkomst tussen opdrachtgever en dienstverlener wordt aangegaan voor onbepaalde

    tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk én

    schriftelijk anders zijn overeengekomen.

    2. Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde

    werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij

    overschrijding van deze termijn moet opdrachtgever dienstverlener schriftelijk in gebreke

    stellen.


    Artikel 11 - Wijziging van de overeenkomst


    1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering

    van de opdracht noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te

    vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst overeenkomstig aan.

    2. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangemeld, kan het

    tijdstip van. voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Dienstverlener stelt

    opdrachtgever hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.

    3. Indien de wijziging van of aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve

    consequenties heeft, licht dienstverlener opdrachtgever hierover zo spoedig mogelijk

    schriftelijk in.

    4. Indien partijen een vast honorarium zijn overeengekomen, geeft dienstverlener daarbij aan in

    hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van dit

    honorarium tot gevolg heeft.


    Artikel 12 - Overmacht


    1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming

    van dienstverlener in de nakoming van enige verplichting jegens opdrachtgever niet aan

    dienstverlener kan worden toegerekend in geval van een van de wil van dienstverlener

    onafhankelijke omstandigheid, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen jegens

    opdrachtgever geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn

    verplichtingen in redelijkheid niet van dienstverlener kan worden verlangd. Tot die

    omstandigheden worden mede gerekend wanprestaties van toeleveranciers of andere

    derden, stroomstoringen, computervirussen, stakingen, slechte weersomstandigheden en

    werkonderbrekingen.

    2. In geval zich een situatie als hiervoor bedoeld voordoet &s gevolg waarvan dienstverlener niet

    aan zijn verplichtingen jegens opdrachtgever kan voldoen, dan worden die verplichtingen

    opgeschort zolang dienstverlener niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. In geval de in de

    vorige zin bedoelde situatie 30 kalenderdagen heeft geduurd, hebben partijen het recht de

    overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden.

    3. Dienstverlener is in het geval als bedoeld in het tweede lid van dit artikel niet gehouden tot

    vergoeding van enige schade, ook niet 1s dienstverlener als gevolg van de

    overmachtstoestand enig voordeel geniet.


    Artikel 13 - Verrekening


    1. Opdrachtgever doet afstand van zijn recht om een schuld aan dienstverlener te verrekenen

    met een vordering op dienstverlener.


    Artikel 14 - Opschorting


    1. Opdrachtgever doet afstand van het recht om nakoming van enige uit deze overeenkomst

    voortvloeiende verbintenis op te schorten.


    Artikel 15 - Overdracht van rechten


    1. Rechten van een partij uit deze overeenkomst kunnen niet worden overgedragen zonder de

    voorafgaande schriftelijke instemming van de andere partij. Deze bepaling geldt als een

    beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk

    Wetboek.


    Artikel 16 – Melden van transportschade


    1. Opdrachtgever dient bij levering het geleverde te controleren op mogelijke

    transportschade en/of tekortkomingen

    2. Expliciet wordt hier vermeld dat opdrachtgever het geleverde dient te ontdoen van

    verpakkingsmaterialen bij controle.

    3. Indien opdrachtgever transportschade constateert, vermeld opdrachtgever dit op de

    pakbon van het transportbedrijf.

    4. Opdrachtgever zal dienstverlener actief informeren na constatering van

    transportschade

    5. Indien opdrachtgever bovenstaande verzaakt te melden bij levering, vervalt ieder recht

    op mogelijke schadevergoeding


    Artikel 17 – Dienstverlenend karakter


    1. Partijen zijn een overeenkomst met een dienstverlenend karakter aangegaan, welke voor

    Eros Supplements B.V. enkel een inspanningsverplichting bevat en dus geen

    resultaatsverplichting.


    Artikel 18 - Verzekering


    1. Opdrachtgever verplicht zich geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de

    onderliggende overeenkomst, alsook zaken van dienstverlener die bij opdrachtgever

    aanwezig zijn en zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd, adequaat te

    verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade

    evenals diefstal. Opdrachtgever geeft op eerste verzoek de polis van deze verzekeringen ter

    inzage.


    Artikel 19 - Aansprakelijkheid schade


    1. Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, tenzij

    dienstverlener de schade opzettelijk of met grove schuld heeft veroorzaakt.

    2. In het geval dat dienstverlener een schadevergoeding verschuldigd is aan opdrachtgever

    bedraagt de schade niet meer dan het honorarium.

    3. Iedere aansprakelijkheid voor schade, voortvloeiende uit of verband houdende met de

    uitvoering van een overeenkomst, is steeds beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende

    geval door de gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering(en) wordt uitbetaald. Dit

    bedrag wordt vermeerderd met het bedrag van het eigen risico volgens de desbetreffende

    polis.

    4. De aansprakelijkheidsbeperking geldt ook als dienstverlener aansprakelijk wordt gesteld voor

    schade die direct of indirect voortvloeit uit het niet deugdelijk functioneren van de door

    dienstverlener bij de uitvoering van de opdracht gebruikte apparatuur, software,

    gegevensbestanden, registers of andere zaken.

    5. Niet uitgesloten is de aansprakelijkheid van dienstverlener voor schade die het gevolg is van

    opzet of bewuste roekeloosheid van dienstverlener, zijn leidinggevende of ondergeschikten.


    Artikel 20 - Aansprakelijkheid opdrachtgever


    1. Ingeval een opdracht wordt verstrekt door meer dan één natuurlijk persoon, dan wel meerdere

    rechtspersonen, is ieder van hen/dezen hoofdelijk aansprakelijk voor de bedragen die uit

    hoofde van die opdracht aan dienstverlener verschuldigd zijn.

    2. Wordt een opdracht middellijk of onmiddellijk verstrekt door een natuurlijke persoon namens

    een rechtspersoon, dan kan deze natuurlijke persoon tevens in privé opdrachtgever zijn.

    Daarvoor is vereist dat deze natuurlijke persoon beschouwd kan worden als de

    (mede)beleidsbepaler van de rechtspersoon. Bij wanbetaling door de rechtspersoon is de

    natuurlijke persoon dus persoonlijk aansprakelijk voor de betaling van de declaratie,

    onverschillig of deze, al dan niet op verzoek van opdrachtgever, ten name van een

    rechtspersoon dan wel ten name van opdrachtgever als natuurlijk persoon of hen beiden is

    gesteld.


    Artikel 21 - Vrijwaring


    1. De opdrachtgever vrijwaart dienstverlener tegen alle aanspraken van derden, die verband

    houden met de door dienstverlener geleverde goederen en/of diensten.


    Artikel 22 - Klachtplicht


    1. Opdrachtgever is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden schriftelijk te melden

    aan dienstverlener, binnen 1 week na beëindiging van de verrichte werkzaamheden.

    2. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat

    dienstverlener in staat is hierop adequaat te reageren.

    3. Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden, dat dienstverlener gehouden kan worden om

    andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.


    Artikel 23 - Eigendomsvoorbehoud, opschortingsrecht en retentierecht


    1. De bij opdrachtgever aanwezige zaken en geleverde zaken en onderdelen blijven eigendom

    van dienstverlener totdat opdrachtgever de gehele afgesproken prijs heeft betaald. Tot die tijd

    kan dienstverlener zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.

    2. Indien de overeengekomen vooruit te betalen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan,

    heeft dienstverlener het recht om de werkzaamheden op te schorten totdat het

    overeengekomen deel alsnog is voldaan. Er is dan sprake van schuldeisersverzuim. Een

    verlate levering kan in dat geval niet aan dienstverlener worden tegengeworpen.

    3. Dienstverlener is niet bevoegd de onder zijn eigendomsvoorbehoud vallende zaken te

    verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren.

    4. Indien zaken nog niet zijn geleverd, maar de overeengekomen voortuitbetaling of prijs niet

    conform afspraak is voldaan, heeft dienstverlener het recht van retentie. De zaak wordt dan

    niet geleverd totdat opdrachtgever volledig en conform afspraak heeft betaald.

    5. In geval van liquidatie, insolventie of surseance van betaling van opdrachtgever zijn de

    verplichtingen van opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.


    Artikel 24 - Intellectueel eigendom


    1. Tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen, behoudt dienstverlener alle

    intellectuele absolute rechten (waaronder auteursrecht, octrooirecht, merkenrecht,

    tekeningen- en modellenrecht, etc.) op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met

    gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen, maquettes, etc.

    2. De genoemde intellectuele absolute rechten mogen niet zonder schriftelijke toestemming van

    dienstverlener worden gekopieerd, aan derden getoond en/of ter beschikking gesteld of op

    andere wijze worden gebruikt.

    3. Opdrachtgever verplicht zich tot geheimhouding van de door dienstverlener aan hem ter

    beschikking gestelde vertrouwelijke informatie. Onder vertrouwelijke informatie wordt in ieder

    geval verstaan datgene waarop dit artikel betrekking heeft, alsmede de bedrijfsgegevens.

    Opdrachtgever verplicht zich zijn personeel en/of derden die betrokken zijn bij de uitvoering

    van deze overeenkomst, een schriftelijke geheimhoudingsplicht op te leggen van de strekking

    van deze bepaling.


    Artikel 25 - Geheimhouding


    1. Ieder der partijen houdt de informatie die hij (in welke vorm dan ook) van de andere partij

    ontvangt en alle andere informatie betreffende de andere partij waarvan hij weet of

    redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel informatie waarvan

    hij kan verwachten dat de verspreiding daarvan de andere partij schade kan berokkenen,

    geheim en neemt alle nodige maatregelen om te waarborgen dat zijn personeel de genoemde

    informatie ook geheimhoudt.

    2. De in het eerste lid van dit artikel genoemde geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:

    3. die op het moment dat de ontvanger deze informatie ontving al openbaar was of nadien

    openbaar is geworden zonder een schending door de ontvangende partij van een op hem

    rustende geheimhoudingsplicht;

    4. waarvan de ontvangende partij kan bewijzen dat deze informatie al in zijn bezit was op het

    moment van verstrekken door de andere

    5. die de ontvangende partij van een derde heeft ontvangen waarbij deze derde gerechtigd was

    deze informatie aan de ontvangende partij te verstrekken

    6. die door de ontvangende partij openbaar wordt gemaakt op grond van een wettelijke plicht.

    7. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van deze overeenkomst

    en voor een periode van drie jaar na het eindigen daarvan.


    Artikel 26 - Boete op overtreding geheimhoudingsplicht


    1. Overtreedt opdrachtgever het artikel van deze algemene voorwaarden over geheimhouding,

    dan verbeurt opdrachtgever ten behoeve van dienstverlener een onmiddellijk opeisbare boete

    van €5.000,- voor elke overtreding en daarnaast een bedrag van € 500,- voor elke dag dat die

    overtreding voortduurt. Dit is ongeacht of de overtreding aan opdrachtgever kan worden

    toegerekend. Bovendien is er voor het verbeuren van deze boete geen voorafgaande

    ingebrekestelling of gerechtelijke procedure benodigd. Ook hoeft er geen sprake te zijn van

    enige vorm van schade.

    2. Het verbeuren van de in het eerste lid van dit artikel bedoelde boete doet geen afbreuk aan de

    overige rechten van dienstverlener waaronder zijn recht om naast de boete schadevergoeding

    te vorderen.


    Artikel 27 - Niet-overname personeel


    1. Opdrachtgever neemt geen medewerkers van dienstverlener (of van ondernemingen waarop

    dienstverlener ter uitvoering van deze overeenkomst een beroep heeft gedaan en die

    betrokkenen zijn (geweest) bij de uitvoering van de overeenkomst) in dienst. Ook laat hij hen

    niet anderszins direct of indirect voor zich werken. Dit verbod geldt gedurende de looptijd van

    de overeenkomst tot een jaar na beëindiging daarvan. Op dit verbod geldt één uitzondering:

    partijen kunnen in goed zakelijk overleg met elkaar andere afspraken maken. Deze afspraken

    gelden voor zover die schriftelijk zijn vastgelegd.

    Artikel 28 - Wijziging algemene voorwaarden


    1. Eros Supplements B.V. is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te

    vullen.

    2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.

    3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Eros Supplements B.V. zoveel mogelijk vooraf met de klant

    bespreken.


    Artikel 29 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter


    1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

    2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Eros Supplements B.V. is

    gevestigd/praktijk houdt/kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van

    eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

    Moerkapelle, 9 september 2022